utaraindah@yahoo.com
SELAMAT DATANG....dengan "UTARA INDAH" anda akan dapat membaca banyak blog-blog popular disini tiada gangguan dari iklan dan bunyi,TERUS SETIA BERSAMA BLOG INI TQ

Selasa, 15 Mei 2012

D,S NIZAR JAMALUDIN PI CEAMAH UMNO,MASUK UMNO APA?


                         


Datuk Seri Nizar Jamaludin bekas menteri besar perak,pi ceramah anjuran umno bahagian kampar,yang bertajuk NIZAR PEMBOHONG BERSIRI ,hampa kenai dak dengan D,S nizar ni? ,kalu tak kenai pun mesti penah dengak nama dia,mamat ni pon haru gak dah elok-elok dok dalam pas pasai pa pi dok dengan umno plk,kalu hampa nak tau sat gi aku habaq kat hampa.
    macam selalulah bila pihak pembangkang nak buat ceramah ,geng umno pun buat ceramah dekat -dekat situ jugak ,tujuan depa buat tu bukan pasai apa ,pasai nak kacau ceramah pehak pembangkang,tapi kali ni lain sikit ceramah nizar dan pihak umno tak jauh mana pun lebih kurang 150 m saja ,tajuk ceramah umno memang hangat "nizar pembohong bersiri"jadi nizar pun pi ceramah umno ni ,dia pi teruih naik ke pentas  pas tu duduk pulak satu meja dengan penceramah umno,masa mola dia sampai tu bekas ketua penerangan PKR Hanapiah Man tengah dok mengata kat dia,tau-tau Nizar cuih mai,hampa tau apa jadi kat hanapiah man?
      sayugia dimaklomkan hanapiah man,terkejut,dan teruih tukak tajuk plk,tadi dok elok-elok mengupat DS Nizar,tau-tau tukak pi tajuk Ambiga dan Anwar plk,kalu dah betoi Nizar pembohong bersiri teruih pi la apa nak takut,betoi dak?semasa di meja utama Nizar duduk sebelah Ketua Umno bahagisn kampar,Datok Radzi.
datok radzi ada berbisik kat Nizar suruh balik,dia kata ,kalu orang umno pi ceramah nizar,tentu nizar tak suka,
nizar jawab dia kata ,dia lagi suka pasai senang sikit nak bagi maklumat kat orang umno.
    cerita ni aku ambik dari internet,dan aku olah dalam loghat utara kalu ada perbezaan tu ,biasalah ,loghat utara kan hampa tak tau,jadi kesimpulan hat aku nak habaq bagi di sini jangan sekali-kali dok mohong sangat,kalu nak mohong jangan buat ceramah dekat-dekat,dok perak mohong orang johor tak pa,ni dak kawan tu ceramah didepan kita ,cari pasai nak mohong lagi,ni nama dia cari penyakit,kah,kah,kah.
    ni aku nak tanya hampa , agak-agak la kalu tengah anwar ibrahim ka,nizar ka,mat sabu dan lain-lain ceramah dok kata kat najib,berani dak najib nak pi dok pentas utama tumpang sekaki dengak orang kata kat dia?aku berani kata najib tak pi punya,hat ni aku kata ,mana tau dia berani.aku takut jugak,satni dia saman mana nak cari duit nak bayak,jenoh motong aku,kah,kah,kah




jom tengok gambak


tu hat tesengih nampak gigi tu la nizar
             

Tiada ulasan: